Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2008 22:48 - Ценностите в моят живот
Автор: tuturutka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1270 Коментари: 0 Гласове:
0



    image Ценностите в нашия живот определят целите, които си поставяме и начините за тяхното достигане. Те определят нашия жизнен път – поведението ни, отношенията ни с хората, с които общуваме. Помагат ни да си отговорим на вечните въпроси: Какви искаме да бъдем? Откъде тръгваме и къде искаме на отидем? и Как да стигнем до там?
Най-важната ценност в моя живот е СВОБОДАТА. За мен свободата не е самоцел. Не означава само да нямам окови. Защото може да си затворен или прикован неподвижно в леглото и пак да бъдеш свободен. Свободата е правото ми да избирам каква да бъда, къде да бъда, с кого да бъда. Свободата да бъда себе си, да ме приемат такава каквато съм. Свободата ДА СЪМ! Без да ограничавам другите, без да ги „прегазвам по пътя си”! Свободата, която така задължава, защото да бъдеш свободен значи да зачиташ свободата на другите, да ги цениш и уважаваш, да виждаш Човека във всеки човек.
Свободата, така както аз я разбирам, значи и ЛЮБОВ. Тази любов, която те кара да се смееш и да твориш, да протегнеш ръка на непознат, когато има нужда от нея, да кажеш – „Приятелю ти сгреши. Аз те обичам”. Да се засмееш на дете или просто на вятъра само защото ги има. Любовта, която те прави по-силен, по-уверен, по-истински. Защото любов значи да можеш да даваш без да очакваш нещо в замяна, да приемаш - без да се чувстваш длъжник. Навярно звучи високопарно или много отнесено. Много хора казват, че това е глупаво, наивно, детински. Но любовта е толкова важна в нашия живот. Не само любовта към съпруга, детето, родителите, приятелите, а любовта към света, който ни заобикаля – такъв какъвто е, към хората с които се разминаваме всеки ден – без да ги познаваме. Защото тази любов ми носи свободата. Позволява ми да бъда АЗ, да ходя с вдигната глава. Освобождава ме от тежестта на вещите, на ежедневието, понякога толкова еднообразно и скучно, и ми позволява да вървя напред.
И колкото и странно да звучи, друга ценност за мен са парите. Те ми осигуряват необходимото, за да поддържам жилището, да си издържам детето, да посрещам ежедневните си нужди. Не те са целта на моя живот – те са средството, с което мога да си осигуря свободата. Те са „необходимото зло”, защото не разбирам свободата в това да живея извън обществото, да стана скитник, или клошар. Помагат ми да се откъсвам и отдалечавам от всичко, което мразя – предателството, завистта, клюкарството.
Най-страшното, което можеш да направиш е да предадеш човек, който ти се е доверил. Най-страшното, което може да ти се случи е да те предаде човека, на който си се доверил. Предателството ме кара да се чувствам уязвима, да загубя част от безрезервната любов, която изпитвам към хората, които са ми скъпи. Отнема ми свободата да общувам, прави ме несигурна, подозрителна, държи ме в напрежение и колкото и време да мине винаги остава белег, който ми напомня, че съм била предадена или че съм предала.
Тези ценности са най-важните в моя живот. Не аз ги откривам, те съществуват от както съществува света. Много хора са се борили за тях, умирали са, писали ли са поеми. Но всеки човек разбира по различен начин свободата и любовта. Те са особени „неща” – не могат да се пипнат, не могат да се ядат. С тях не ни става по-топло, не ни носят скъпи вещи, не ни носят много пари. Свободата и любовта ни даряват възможността да разберем другите и себе си, даряват ни силата да рушим преградите в човешкото общуване, даряват ни силата да достигнем нашите цели – да бъдем свободни в общество на свободни.


Тагове:   Моят,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tuturutka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 52427
Постинги: 11
Коментари: 2
Гласове: 23
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031